Deprecated: strip_tags(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/users/kajaki/public_html/index.php on line 260
Wakacje przez nas zorganizowane przyniosą Państwu miłe i niezapomniane wspomnienia!
Najszybszą formą złożenia zamówienia jest bezpośredni kontakt telefoniczny z firmą WODNIAK. + 48 502 534 565
W przypadku pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości bądź w celu uzyskania dodatkowych wyjaśnień – wystarczy do nas zadzwonić
Spływy dla grup szkolnych i studenckich w ofercie wypożyczalni kajaków WODNIAK.
Spływy integracyjne dla firm (eventy) w ofercie wypożyczalni kajaków WODNIAK.
Interaktywna mapa dojazdu do siedziby wypożyczalni kajaków WODNIAK.
Wykaz kajaków, łodzi, canoe itp. stanowiących zasoby wypożyczalni kajaków WODNIAK.
Praktyczne porady dla osób wybierających się na spływ kajakowy
Większość firm (w tym i nasza) dysponuje busami do 4,5 t (osobowe do 9 osób) i bardzo rzadko większymi.
Powodem takiego stanu rzeczy jest większa mobilność małych busów.
W praktyce, lepiej dysponować kilkoma mniejszymi, które mogą być jednocześnie w kilku miejscach, niż jednym dużym.
Małe busy, ponadto mogą dojechać do miejsc, do których dojazd większymi jednostkami byłby utrudniony lub często wręcz niemożliwy.
Na przewozy większymi pojazdami (powyżej 4,5 t lub powyżej 9 osób) wymagane są drogie certyfikaty, pozwolenia i opłaty drogowe, znacznie podwyższające koszty organizacji spływu kajakowego.
Udźwignięcie tak wysokich opłat przez firmy kajakowe, pracujące bardzo często tylko w sezonie, postawiłoby na pewno pod znakiem zapytania rentowność wielu z nich.
Jeśli zachodzi konieczność przewiezienia większej grupy osób, wynajmujemy w tym celu po prostu autokar z firmy transportowej zajmującej się przewozem osób.
Ceny wynajmu transportu (poza oczywiście przewozami autokarowymi) zawierają się w prxrdziale 2,5 - 3 zł/km.
Rozpiętość stawki transportu za 1 kilometr wynika z różnych (często skrajnie) warunków realizacji usługi transportowej, ponieważ spływy realizowane są na różnych szlakach, w różnych warunkach i z różnymi wymogami stawianymi w zamówieniu. Z tego powodu wymagają odrębnej i adekwatnej do sytuacji wyceny - nie tylko transportu.
Takie, dostosowane do zmiennych realiów ceny transportu, są stosowane w naszej firmie powszechnie.
Nie może być zresztą inaczej w warunkach dużej konkurencji.
W przypadku spływów wielodniowych często stosowane są ryczałty przewozowe na stałych i często występujących trasach.
Każdy z busów mieści do 8 osób i zabiera do 12 kajaków (czyli sprzęt dla co najmniej 24 osób).
W oparciu o taką informację, można planować transport grupy w sposób optymalny kosztowo.
Przejazd własnym pojazdem jest zawsze tańszy od przejazdu pojazdem wynajętym.
W związku z tym, zawsze radzimy wykorzystanie, w jak największym stopniu, własnych środków transportu do przewożenia załóg na miejsce startu i odbiór ich z miejsca zakończenia spływu.
My natomiast, wioząc kajaki na miejsce startu, przewozimy jednocześnie (bez dodatkowych przejazdów i zwiększonych kosztów) kierowców, którzy po zawiezieniu załóg na miejsce przyprowadzili do nas swoje pojazdy, by je pozostawić na naszym parkingu na czas spływu.
Po zakończeniu spływu wszystko odbywa się podobnie, tylko w odwrotnej kolejności.
W taki prosty sposób można znacznie obniżyć koszty transportu, ale decyzja o sposobie jego rozwiązania zawsze pozostaje w gestii uczestników.
Na spływach jednodniowych bardzo często stosowane są ryczałty obejmujące koszt wynajmu sprzętu pływającego i koszt transportu połączonych w jedną cenę.
Taka wycena jest korzystna dla uczestników, gdyż wyliczana jest w oparciu o trasę i konkretną wynajętą jednostkę pływającą. Jest to najczęściej wypadkowa i uśredniona cena, czyli cena korzystna dla osób indywidualnych i niewielkich grupek, których w codziennej praktyce jest najwięcej.
Koszty transportu i w ogóle spływu kajakowego dla większych i dużych grup, określane są każdorazowo indywidualnie.
Przy każdej wycenie organizacji spływu, bierze się pod uwagę wiele czynników podstawowych takich jak: rodzaj wynajmowanego sprzętu, odległość dowozu, ilość uczestników do przewozu (np. cała grupa, tylko kierowcy, czy też wyłącznie sprzęt).
Przy dużych grupach istotne znaczenie ma sama ich liczebność - w sposób istotny wpływa na obniżenie kosztów przewozu, jak i organizacji pozostałych składników usługi lub imprezy turystycznej.
Jest to znana i potocznie stosowana praktyka - nie tylko w turystyce.